søndag 24. mai 2009

Helg

Fredag gikk Mette og jeg tur på Staren med hundene. De løp og hadde det moro, var nedom elva så de fikk bade også. Mette, Roar og hundene kom hit på kvelden. Milo og Zahra synes det er digg å være her, de får nemlig ligge i sofaen.


Lørdag gikk Hege og jeg tur med RR'ene ved Matttisrud. En nydelig dag, med deilig varmt t-skjorte vær. Hundene løp og løp, og lekte masse. Una var veldig interessert i noen av furu trærne, tror nesten det var elgen som hadde vært der og markert. Hun sporet veldig mye rundt der også.


Trond sparklet taket på hunderommet, som nå snart skal males. Vi dro på CC en tur for å kjøpe beis og mat. Tok med kameraet mitt, for det satt ett støvkorn inne i huset. Det gjorde at jeg fikk en utrolig irriterende prikk på alle bildene mine. Gutta i fotobutikken fikset det med litt luft, så nå er det så godt som nytt. Han renset linsen min også, den var møkkete, men det er kanskje ikke så rart når det er med overalt!

I dag har jeg flyttet jordbærplanter. Ikke den mest ideelle årstiden å gjøre det på, men det får freiste... Trond kjørte jordfreseren, så vi fikk blandet inn litt torv i jorda.

I efta ble jeg med Mette på vårkonsert med Rosett, der Malin tanteungen min synger. Hun har en nydelig stemme, som tanten får tårer i øynene av! Skulle ønske hun hadde sunget litt mer solo i dag.I kveld tok jeg med hundene opp i sporterrenget mitt. Måtte ta ned noen merkebånd. Hadde begge i sele og bånd, og det var en tålmodighetstest for meg. De surret seg inn, gikk hver sin vei rundt trærne, fikk båndet over, rundt, ved siden av seg selv og rundt mine bein... Men de er så søte atte!

Una sporet ett ukes gammelt spor idag. Det var egentlig ikke meningen, men vi måtte gå i nærheten av det for å ta ned merkingen. Hun fant sporet flere plasser og jobbet veldig bra, uten at jeg ba henne om å søke. Ville ikke be om det, da det ikke var lagt tilrette for spor i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar