onsdag 7. oktober 2009

Mette, Hege, Henning og jeg reddet rådyr

I dag skulle Mette, Hege, RRene og jeg ut og gå tur. Vi kjørte som vanlig ned til RR skogen. Vi slapp hundene på jordet og de lekte og koste seg. Det var noen rare lyder i skogen, men vi fant ut at det sikkert var sauene(på andre siden av elva som brekte) Plutselig fikk vi se ett rådyr, som vandret frem og tilbake. Vi fikk hundene i bånd, og dyret forsvant, men lydene fortsatte. Fant ut at vi måtte sjekke dette, så mens Hege og jeg holdt hunder, gikk Mette inn i skogen og sjekket. Å, nei roper hun, det henger ett rådyr her. Jeg ringte politiet, som satte meg over til viltnemda etter lang tid... Han jeg snakket med var på elgjakt, men han sa vi kunne prøve å få løs dyret. Hege og Mette gikk tilbake med hundene, mens jeg var igjen i skogen. De hadde ringt Henning, som kom med avbiter og sag. Vi gikk tilbake til dyret, og Hege holdt jakka si over hodet dens, mens Mette og jeg hjalp til med å holde det rolig og Henning klippet netting. Takk og lov fikk vi det løs, og det virket uskadd. Vi så bare ett lite sår i svangen og litt pels var slitt av. Men litt fortumlet og sjanglete tuslet det innover i skogen, sikkert på leting etter mor( tror dette var en årskalv) Håper nå at dyret er i orden. Viltnemda er jo underrettet, så hvis vi ser at det ser skadd ut senere får vi bare kontakte dem.

Endelig fri!!! Og vi følte oss som dagens helter:))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar